Konstravimo šiaudeliai – neišsemiamos galimybės vaizduotei

Jeigu reikėtų parinkti vieną vienintelį konstravimo žaidimą keturmečiams ir vyresniems, aš rinkčiausi konstravimo šiaudelius. 😊👌

Neišsemiamos galimybės vaizduotei ir kūrybiškumui 😍 daugybė erdvės bendradarbiavimui, planavimui ir tiesiog žaidimui!

Jau daug metų turiu šį konstravimui skirtų šiaudelių rinkinį. Pabuvojęs jis daugybėje vaikų grupių, nešiausi jį į beveik visas savo pedagoginių studijų praktikas, o taip pat su juo žaidė savi vaikai ir visos gatvės kaimynų vaikai. Vasaros metu esu nešusi į darželio kiemą (vaikai, žinoma, jau buvo įgudę, žinojo, kad šiaudeliai – ne ginklai, kuriais mosikuojamasi. Žinojo, kad detalės neturi išsidraikyti po visa lauko teritoriją. Aš tiesdavau didelį patiesalą ant žemės ir taisyklė buvo tokia, kad atskiros detalės neturi būti nešamos nuo patiesalo.) Mums pavyko, taigi, gali pavykti visiems.

Pati niekaip nebūčiau sugalvojusi tiek panaudojimo variantų, kiek man jų parodė vaikai.

Bet apie viską nuo pradžių. Visų pirma – tai yra šiaudeliai ir gana smulkios jungiamosios detalės, taigi, vaikų grupėms iki trejų metų – nerekomenduoju. Nuo ketverių metų esu bandžiusi su vaikų grupe (su atidžia priežiūra) – viskas puiku, kai žaidimas pateikiamas ne chaotiškai ir staiga (paberiant ant žemės detales: darykite, ką išmanot), o gražiai susėdus į ratą, kiekvienas vaikas paima po du šiaudelius ir jungiamąją detalę, atidžiai juos sujungia, pasidžiaugia, o tuomet pamažu konstruoja toliau. SUPER! Su priežiūra ši veikla yra nuostabi!

Net ir vyresniems vaikams susipažinimas su konstravimo žaidimu ir taisyklėmis pas mus visuomet vykdavo ratelyje, aptariant saugumą ir susitarimus, kurių laikomės bendro žaidimo metu.

Įgudusiems konstruotojams, penkiamečiams ir vyresniems, atsiveria fantastiškiausios galimybės – konstruojami namai, laivai, tuneliai, labirintai, roboto kostiumai, milžiniški kubai ir t.t.

Kas yra svarbu? – reikalingas pakankamai nemažas konstrukcinių detalių kiekis. Aš pati per ne vienerius metus šių detalių sukaupiau tikrai nemažą kiekį, nes nupirkdavau jas pigiai parduodamas per Vinted programėlę. Skirtingų komplektų šiaudelių ilgiai šiek tiek skiriasi, bet, kiek pastebėjau, kūrybiškiems vaikams tai nekelia problemų.

Suprantama, kad kiekviena atskira darželio grupė negali turėti didelio kiekio tokių šiaudelių, o mažas kiekis – nesuteiks reikiamos kūrybinės laisvės vaikams. Vienas nedidukas komplektas išsibaigia, vos tik pradėjus konstruoti svajonių statinį…

Koks galėtų būti sprendimas darželyje? – ogi turėti nemažą kiekį konstrukcinių detalių, kurias paeiliui besikeisdamos naudotų kelios darželio grupės. Aš savąjį milžinišką rinkinį irgi į grupes atsinešdavau tik tam tikromis progomis, projektinių savaičių metu ar kažkokios šventės proga (pvz, konstruoti Gedimino pilį) ir t.t.

Taigi, čia kyla natūralus klausimas:

Kaip sekasi dalintis žaislais… tarp draželio grupių?

Sunkiai, žinau.

Pedagogės kalba:

  • „ Jeigu žaislas visų, tai kaip ir niekieno – niekas nesaugo, visur išmėto, sulaužo“,
  • „Kaip gali žaislas/žaidimas būti kelių grupių, jeigu vaikų tėvai tą žaidimą mūsų grupei nupirko?“,
  • „Apie kokias žaislų dalybas kalbame? – nėra laiko galvoti apie tokius dalykus.“,
  • „ Gal ir gera mintis būtų keistis žaislais/žaidimais tarp grupių, bet darželyje nėra paskirta patalpos, „žaislotekos“, kur galima būtų tvarkingai laikyti skolinamus žaislus, taigi dažniausiai, net ir dalinimuisi skirtas žaidimas, galiausiai „nusėda“ vienoje grupėje, ir tiek. “
  • Ir taip toliau…

Tegul lieka atviras klausimas dėl žaislų dalijimosi tarp darželio grupių – kiekvienas sau atsakymą apmąstys 🙂

Vaikų sugalvota veikla – šiaudelių labirintas 🤭

Vaikų išradimas iš šių šiaudelių – priemonė dideliems muilo burbulams pūsti:

Leave a Reply

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *